Logo

Indkaldelse til generalforsamling 2012.

Hent dokumentet i Word-format


Blinde og Svagsynedes Interessegruppe

for Erhverv og Uddannelse

 

 

Indkaldelse til generalforsamling 2013

Blinde og Svagsynedes Interessegruppe for Erhverv og Uddannelse indkalder hermed til generalforsamling i weekenden 4. - 6. oktober 2013.

 

Generalforsamlingen afholdes på Fuglsangcentret, Søndermarksvej 150, 7000 Fredericia, tlf.nr. 76 20 21 00.

 

Vi begynder som sædvanlig fredag aften med at drøfte interne anliggender og økonomi, mens vi først tager hul på de øvrige punkter lørdag.

 

Vi skal sammen lægge en plan for foreningens aktiviteter. Der er fortsat uhyre vigtige emner, som har betydning for os alle, og der er derfor brug for, at så mange som muligt møder op og deltager i debatten.

 

Lørdag eftermiddag tager vi – også sædvanen tro – en temadebat.

Emnet for temadebatten er: Interessegruppens opgaver i fremtiden. Allerede på forårskonferencen i april tog vi fat på dette emne, og påbaggrund af gruppearbejdet der og et oplæg fratidligere interessegruppeformand Thorkild Olesen, skal vi prøve at afstikke kursen for de næste år.

 

BEMÆRK, at generalforsamlingen slutter ca. 11.30, og at arrangementet ikke omfatter frokost søndag. Du kan selv bestille frokost eller madpakke ved henvendelse til receptionen på Fuglsangcentret.

Vær dog opmærksom på, at fællestransporten afgår kl. 11.45, og at frokosten vil være for egen regning.

 

Prisen for at deltage i generalforsamlingen er 500 kr.

 

Betaler du lavt kontingent, har du mulighed for at søge et legat på 200 kroner som tilskud til deltagerbetalingen. DU skal ansøge skriftligt til kasserer Stinna Brinch Christensen, Ramsingsvej 26 2. tv, 2500 Valby eller på mail til kasserer@bsieu.dk senest d. 15. september.

 

Deltagerbetalingen skal indbetales senest den 21. september 2013 på foreningens konto, der har

registreringsnummer 1551 og

kontonummer 819 3738.

Betaler du ved en kontooverførsel beder vi dig skrive dit navn i tekstfeltet, det letter arbejdet for kassereren.

 

Ønsker du et girokort tilsendt, skal du bestille det ved tilmeldingen.

 

Du får dine transportudgifter med billigste offentlige transportmiddel refunderet. Der vil blive arrangeret bustransport fra Fredericia Banegård til Fuglsangcentret og tilbage igen. Taxi og kørsel i egen bil refunderes kun efter forudgående aftale med formand Heidi Nielsen, tlf. 86 26 04 51 eller e-mail.  formand@bsieu.dk og kun med et beløb svarende til udgiften ved transport med billigste offentlige transportmiddel.

 

Under præsentationsrunden fredag aften skal du oplyse, hvor meget dine transportudgifter beløber sig til. Derefter vil du fredag eller lørdag få udleveret en kuvert med dine rejsepenge.

 

Fristen for tilmelding er den 14. september 2013

Tilmelding skal ske til:E-Mail tilmelding@bsieu.dk

Eller til Heidi Nielsen på tlf. 86 26 04 51.

 

Ved tilmeldingen skal du oplyse:

·       Navn og CPR-nr.

·       Om du har førerhund med

·       Om du har specielle kostønsker

·       Hvem du evt. vil bo på værelse med

·       Om du skal med den fælles bus til og fra banegården

·       Om du vil benytte dig af de forudbestilte pladsbilletter til og fra København.

 

Kender du ikke Fuglsangcentret, så fortæl dette ved tilmeldingen, så vil vi sørge for en rundvisning og lidt mere information om stedet.

 

Vedlagt denne invitation er: Program og togtider. De øvrige materialer (årsberetning regnskab mv.) offentliggøres på ”Synspunkt” og forsendelseslisten.

 

Vi glæder os til at se rigtig mange af jer.

 

Mange venlige hilsner

bestyrelsen.


Program for Interessegruppens generalforsamling 4. - 6. oktober 2013

 

Fredag den 4. oktober:

Kl. 18.15:

Busafgang fra Fredericia Banegård.

Kl. 18.30:

Ankomst og indkvartering på Fuglsangcentret.

Kl. 19.00:

Middag.

Kl. 20.15:

Velkomst ved formand Heidi Nielsen.

Derefter en præsentationsrunde, gennemgang af programmet og eventuelle praktiske spørgsmål.

Kl. 20.45:

Generalforsamlingen åbnes:

1.  Valg af dirigent.

2.  Valg af stemmetællere og referenter.

3.  Fremlæggelse af bestyrelsens beretning til godkendelse. Fredag aften er det kun punktet om foreningens interne anliggender, der behandles.

4.  Fremlæggelse af det reviderede regnskab for 2012 til godkendelse.

5.  Fremlæggelse af en oversigt over det indeværende års økonomi.

Kl. 22.30:

Hygge.

 

 

 

 

 


 

Lørdag den 5. oktober:

Kl. 8.00: 

Morgenmad.

Kl. 9.00: 

Generalforsamlingen genoptages:

3.  Fremlæggelse af bestyrelsens beretning fortsat.

Kl. 10.00:

Kaffepause.

Kl. 10.15:

Punkt 3 fortsættes.

6.  Debat og afstemning om forslag til generalforsamlingen.

Kl. 12.00:.

Frokost

Kl. 13.30:

Temadebat. Skal Interessegruppens formålsparagraf ændres?

Det politiske landskab har ændret sig en del siden Interessegruppen blev stiftet. Nogle af de vigtige mærkesager er blevet ført til heldig afslutning, Dansk Blindesamfund har fået et uddannelses- og beskæftigelsespolitisk udvalg, og måske er det på tide at nytænke organisationen, ændre formålsparagraffen og arbejde på en helt ny måde. VI får et par oplæg fra hhv. bestyrelsen og tidligere formand for Dansk Blindesamfunds Ungdom og Interessegruppen og nuværende formand for Dansk Blindesamfund Thorkild Olesen, og så er der frit slag i en forhåbentlig livlig og spændende debat.

14.50:

Pause.

15.00:

Temadebatten fortsættes.

Kl. 15.45:

Pause.

Kl. 16.00:

Generalforsamlingen genoptages:

Debat om det kommende års arbejde, herunder vedtagelse af en handlingsplan på grundlag af oplæg fra bestyrelsen.

Kl. 17.30:

Pause.

Kl. 19.00

Middag.

Kl. 21.00:

Hygge.

 


 

Søndag den 6. oktober:

Kl. 8.00: 

Morgenmad.

Kl. 9.00: 

Generalforsamlingen genoptages. Opsamling fra gårsdagens debat, herefter

7.  Fastsættelse af emner for en eventuel forårskonference i 2014.

8.  Fastsættelse af kontingent for 2014.

Bestyrelsen foreslår kontingentet uændret.

9.  Fastsættelse af antallet af medlemmer i det kommende års bestyrelse.

Bestyrelsen foreslår antallet uændret.

Kl. 10.00:

Kaffepause.

Kl. 10.15:              

10.           Valg af bestyrelse:

A.   2 ordinære bestyrelsesmedlemmer for 2 år.

På valg er Karen Koch Rasmussen ogStinna Brinch Christensen.

B.  Valg af 3 suppleanter.

På valg er Stein Erik Skotkjerra, Jenny Rodt ogNick Elhøj.

11.           Valg af 2 revisorer.

På valg erAllan Fohlmann og Gert Schou Weingardt.

12.           Valg af bladredaktion.

På valg er Erik Vind Frost.

13.           Valg af eksterne repræsentanter.

På valg som repræsentanter i brugerrådet ved Instituttet for Blinde og Svagsynede er Jenny Rodt og Hanne Bommersholdt.

14.           Eventuelt.

Kl. 11.20:

Evaluering af generalforsamlingen.

Kl. 11.30:

Afslutning.

Kl. 11.45:

Busafgang til banegården.

 


 

Rejseplan for generalforsamling den 4. – 6. oktober 2013.

 

UDREJSE

 

København-Fredericia, fredag den 4. oktober:

København, afg. 16.00

Ringsted, afg. 16.36

Odense, afg. 17.33

Fredericia, ank. 18.06

 

Aalborg-Fredericia, fredag den 4. oktober:

Ålborg afg. 15.18

Århus, afg. 17.00

Vejle, afg. 17.47

Fredericia, ank. 18.04

 

Esbjerg-Fredericia, fredag den 4. oktober:

Esbjerg, afg. 17.02

Kolding, afg. 17.57

Fredericia, ank. 18.14

 

 


 

HJEMREJSE

 

Fredericia-København, søndag den 6. oktober:

Fredericia, afg. 12.34         

Odense, ank. 13.05

Ringsted, ank. 13.39

København, ank. 14.22

 

Grundet sporarbejde, er I, der skal af mellem Odense og Høje Tåstrup skifte i Odense.

Odense afg. 13.16

Ringsted ank. 14.10

København ank. 14.50

 

Fredericia-Aalborg, søndag den 6. oktober:

Fredericia, afg. 12.16

Vejle, ank. 12.30

Århus, ank. 13.16

Aalborg, ank. 14.52

 

Fredericia-Esbjerg, søndag den 6. oktober:

Fredericia, afg. 12.00

Kolding, ank. 12.14

Esbjerg, ank. 13.10